پیجینگ

1.پیجینگ چیست ؟

با پیشرفت صنعت و گسترش مراکز صنعتی و ادارات و کارخانجات جهت ایجاد هماهنگی و مدیریت بهتر در این فضاها نیازهای جدیدی نمایانگر گردید، از آن جمله نیاز به پخش پیغامها، اطلاعات و یا اعلام شرایط اضطراری در سطح عمومی و همچنین نیاز به وجود یک سیستم ارتباط داخلی در محیط های صنعتی پایه های راحی سیتم های پیجینگ و اینترکام را شکل داد.

امروزه با پیشرفت تکنولوژی این دستگاهها دارای قابلیت های متعدد جهت سهولت در ایجاد ارتباط با بهترین کیفیت میباشند.

به کمک این سیستم امکان پخش یک پیغام از طرف اپراتور سیستم و یا هر یک از اینترکام های متصل به سیستم بر

روی کلیه و یا تعداد تعریف شده ای از بلندگوها ( ( zone مقدور میباشد و همچنین اپراتور دستگاه در صورت لزوم امکان برقراری ارتباط صوتی با هریک از اینترکام ها را دارند و بصورت بالعکس هریک از اینترکام ها نیز امکان ایجاد ارتباط با اپراتور و یا هر یک از اینترکام ها دیگر متصل به سیستم را دارا می باشند.

در حال حاضر بسیاری از شرکتهای بزرگ و مراکز پیشرو در عرصه تکنولوژی در سراسر کشور از فناوری پیجینگ های تحت شبکه استفاده می نمایند که در این سیستم ها دیگر محدودیت کابلهای مسی و سیستم های آنالوگ وجود ندارد و نصب و کاربری این سیستم ها را بسیار آسانتر نموده است. همچنین با تکیه بر انتقال پیام ها از طریق کابل شبکه کیفیت ارسال این پیغام ها بصورت چشم گیری ارتقا یافته است.

قبل از پرداختن به مبحث صدا و صوت ابتدا لازم می دانیم تعاریفی از برخی واژه ها ارائه دهیم (فونیک) یا شنیداری اصواتی که از طریق شنیدن بدون التزام به حضور حس های دیگری مثل بویایی و یا نظایر آن به گوش می رسد(درماتیک)یا نمایشی ، دریافت تصاویر یا حرکت های نمایشی از طریق دیدن است و در این تعریف التزامی به وجود صوت یا صداهای دیگر بمانند (نمایش های پانتومیم) وجود ندارد اما آن چیزی که انکار نشدنی است این است که تلفیق مناسب و متناسب صوت و تصویر باعث ایجاد ژرفائی لذت بخش و دریافت حس و انتقال ماندگار اثر است حال میخواهیم که اثر تصویری باشد که صدا در خدمت اوست و یا صدایی باشد که تصویر را به خدمت گرفته است و در برخی موارد این دو لازم و ملزم یکدیگر میشوند به طوری که هر یک به تنهایی معنای خود را از دست خواهند داد با توجه به این دو اصل مکمل در سالن های همایش و کنفرانس و حساسیت های دو چندان اینگونه سالن ها به کرات تاثیرگذاری فونیک دیده شده و جزء اصلی ترین ملزومات چنین مجموعه ها ای  میباشد که متاسفانه مدیران توجه ای نسبت به اصل کار نکرده و بیشتر به حفظ ظاهر روی می آورند در سالن های هقبل از پرداختن به مبحث صدا و صوت ابتدا لازم می دانیم تعاریفی از برخی واژه ها ارائه دهیم (فونیک) یا شنیداری اصواتی که از طریق شنیدن بدون التزام به حضور حس های دیگری مثل بویایی و یا نظایر آن به گوش می رسد(درماتیک)یا نمایشی ، دریافت تصاویر یا حرکت های نمایشی از طریق دیدن است و در این تعریف التزامی به وجود صوت یا صداهای دیگر بمانند (نمایش های پانتومیم) وجود ندارد اما آن چیزی که انکار نشدنی است این است که تلفیق مناسب و متناسب صوت و تصویر باعث ایجاد ژرفائی لذت بخش و دریافت حس و انتقال ماندگار اثر است حال میخواهیم که اثر تصویری باشد که صدا در خدمت اوست و یا صدایی باشد که تصویر را به خدمت گرفته است و در برخی موارد این دو لازم و ملزم یکدیگر میشوند به طوری که هر یک به تنهایی معنای خود را از دست خواهند داد با توجه به این دو اصل مکمل در سالن های همایش و کنفرانس و حساسیت های دو چندان اینگونه سالن ها به کرات تاثیرگذاری فونیک دیده شده و جزء اصلی ترین ملزومات چنین مجموعه ها ای  میباشد که متاسفانه مدیران توجه ای نسبت به اصل کار نکرده و بیشتر به حفظ ظاهر روی می آورند در سالن های همایش با توجه به میزان مدعیون سیستم صوت طراحی می گردد که به دو شکل دیواراین که سبکی بس نادرست به دلیل اکوستیک می باشد .مایش با توجه به میزان مدعیون سیستم صوت طراحی می گردد که به دو شکل دیواراین که سبکی بس نادرست به دلیل اکوستیک می باشد .

________________________________________________________________________________________-

شرکت گسترش ارتباطات زیتون 

آدرس: کرج میدان  توحید ساختمان  دهقانی طبقه 3 واحد 6

تلفن ویزه:02632827252

فکس:02832207745 

آدرس سایت :www.gez.com

آدرس ایمیل :info@gez.ir 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.